ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Orvosi szolgáltatások nyújtására
Az OptoKid Gyermekszemészeti és Binokuláris Látáscentrum Kft. (a későbbiekben OptoKid vagy Szolgáltató) székhely: 1037 Budapest, Bokor utca 17-21., cégjegyzékszám: Cg. 01-09-208963, valamint ügyfele (a továbbiakban: Ügyfél) a továbbiakban közösen: Felek, külön-külön: Fél) között az OptoKid által az Ügyfél részére nyújtott orvosi szolgáltatásra vonatkozó szerződésre (a továbbiakban Szerződés) a Felek ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadóak.
I. A szolgáltatás és kötelezettségek
1.1. A Szolgáltatás
Az OptoKid a honlapján megjelenített információk és a jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett vállalja orvosi, alapvetően gyermekszemészeti szolgáltatások, és más kapcsolódó szolgáltatások nyújtását. OptoKid kijelenti, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges valamennyi szakhatósági engedéllyel rendelkezik.
1.2. Szolgáltató kötelezettségei
OptoKid kötelezettséget vállal szakszerű szemészeti vizsgálatok nyújtására. A Szolgáltatásokat OptoKid saját egészségügyi személyzete és közreműködők igénybevételével nyújthatja 1037 Budapest, Bokor utca 17-21. szám alatti rendelőjében. Az ügyfél felhatalmazza a Szolgáltatót, hogy az általa nyújtott szolgáltatások teljesítéséhez Alvállalkozók közreműködését vegye igénybe. A Szolgáltató az Alvállalkozók szolgáltatásaiért úgy felel, mintha a szolgáltatást saját maga végezte volna el.
OptoKid nyitvatartási ideje: hétfőtől péntekig 8.00 órától 20.00 óráig.
Szolgáltató jogosult módosítani a nyitvatartási rendjét, és a módosítást haladéktalanul, de legkésőbb a módosítás hatályát követő 5 munkanapon belül köteles saját web-oldalán (www.optokid.hu) közzétenni, valamint székhelyén kifüggeszteni, és ezzel az Ügyfelet tájékoztatni. Amennyiben Szolgáltató rajta kívül álló okok miatt átmenetileg nem képes a Szolgáltatásokat székhelyén nyújtani, úgy jogosult az ilyen Szolgáltatások ellátását a vele szerződéses kapcsolatban álló más egészségügyi intézményben biztosítani.
1.2.1. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Ügyfelet előzetes bejelentkezés alapján a fenti címen fogadja és Szolgáltatásokat nyújt a részére.
1.2.2. OptoKid a Szolgáltatás nyújtásáért a honlapján megjelenített és a rendelőjében kifüggesztett díjazásra jogosult.
II. Az Ügyfél jogai és kötelezettségei
2.1. Az Ügyfél köteles a Szolgáltatónál előzetesen bejelentett időpontú vizsgálaton megjelenni.
2.2. Az Ügyfél köteles a jelen ÁSZF-ben rögzítettek alapján az elvégzett vizsgálatok díját, vagy elmaradt megjelenés esetén a bejelentkezéskor megadottak alapján a várható vizsgálat minimum-díját Szolgáltató részére megfizetni.
III. Díjazás
3.1. A Szolgáltatás díja
Az Ügyfél a jelen Megállapodás alapján nyújtott Szolgáltatásokért díjfizetésre köteles. A fizetendő díj a vizsgálatot végző orvos által, a szükségleteknek megfelelően elvégzett és kezelési lapon rögzített, ténylegesen megtörtént vizsgálatok alapján kerül meghatározásra. Az árlistán szereplő árak nettó árak. Az egészségügyi szolgáltatások tárgyi adómentesek.
3.2. Számlázás
Az egyes orvosi ellátások után a ügyfél az OptoKid-től kezelési lapot kap az elvégzett beavatkozásokról. A vizsgálat és kezelés költségét a Ügyfél az intézet recepcióján fizet ki. A recepció minden esetben számlát állít ki az elvégzett kezelésekről
3.2.1. Készpénzes fizetés
Ha a ügyfél készpénzzel fizet, a számla két példányban kerül kinyomtatásra. Az egyik példány a ügyfélé a második példány az OptoKid recepcióján marad.
3.2.2. Bankkártyás fizetés
Ha a ügyfél bankkártyával fizet, akkor a kártya lehúzása után a számla egy példánya, valamint a terminálból nyomtatott blokk eredeti példánya az aláírások után átadásra kerülnek a ügyfél részére. A második példány a recepcióé.
3.2.3. Fizetés egészségpénztári kártyával
Ha a ügyfél egészségpénztári kártyával fizet, akkor a kártya lehúzása után a számla egy példánya valamint a terminálból nyomtatott blokk eredeti példánya az aláírások után postázásra kerülnek az egészségpénztárak részére. A második példány a ügyfélé, a harmadik példány a Szolgáltatóé.
IV. Szerződésszegés
Amennyiben az Ügyfél fizetési kötelezettségének szerződésszegő módon nem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a vizsgálatokért járó díjat bírósági végrehajtás útján behajtani.
V. Titoktartás, adatvédelem
5.1. A Felek a szolgáltatás során tudomásukra jutott adatokat a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben foglaltaknak megfelelően kötelesek kezelni.
5.2. A Felek kötelezik magukat arra, hogy védik és őrzik, üzleti titokként bizalmasan kezelik a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott adatokat, bizalmas adatokat, információkat, bizalmas információkat, dokumentumokat, és minden erőfeszítést megtesznek annak érdekében, hogy azok megfelelő védelmét biztosítsák.
5.3. A Felek a bizalmas adatokat, bizalmas információkat csak az Ügyfél vizsgálatai céljából és érdekében használhatják fel, a tudomásukra jutott adatokat, információkat pedig csak a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulásával hozhatják nyilvánosságra, kivéve ha a közlésre jogszabály kötelez.
5.4. A Felek tudomásul veszik és vállalják, hogy jelen ÁSZF alapján egymás részére átadott valamennyi adat, információ üzleti titoknak minősül, mint ilyen bizalmasan kezelendő, és harmadik személyek tudomására hozni, valamint a Szerződésben meghatározott céltól eltérően felhasználni tilos.
5.5. A fenti titoktartási kötelezettség a Szerződés fennállta alatt és annak bármely okból történő megszűnését követően is korlátlan ideig hatályban marad.
A Felek felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely ezen adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.
VI. Vegyes rendelkezések
6.1. Az egyik Fél által a másik Félhez a Szerződés alapján intézett valamennyi írásbeli küldemény (“Küldemény”) akkor tekinthető kézbesítettnek, ha azt személyesen a másik Fél részére átadásra, továbbá ha postai úton, illetve fax vagy e-mail útján a másik Fél Szerződésben rögzített címére megküldésre kerül.
Szolgáltatónak címzett Küldeményt az alábbi címre kell küldeni:
Név: OptoKid Kft.
Kapcsolattartó személy: Istvánfi Géza
Cím: 1037 Budapest, Bokor utca 17-21.
E-mail: istvanfi.geza@optokid.hu
A Küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni:
a) személyes kézbesítés esetén az átvételkor;
b) ajánlott levél esetén legkésőbb a feladástól számított 5. napon;
c) normál levél esetén legkésőbb a feladástól számított 7. napon, feltéve, hogy a címzett Fél az átvételt visszaigazolta;
d) e-mail esetén azon a napon, amelyen a címzett Fél az átvételt visszaigazolta.
6.2. A Szerződéssel, illetve annak teljesítésével összefüggésben felmerülő vita esetén a Felek kötelesek megkísérelni a békés egyeztetést.
6.3. Amennyiben jelen ÁSZF egyes rendelkezései vagy rendelkezéseinek egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan lenne vagy azzá válna, úgy ez nem érinti az ÁSZF többi részének érvényességét. Ebben az esetben (akár kiegészítő) értelmezés révén azok a szabályozás(ok) érvényesek, amelyek a lehető legjobban megfelelnek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés(ek) gazdasági célkitűzéseinek. Amennyiben egy ilyen értelmezés jogi okok miatt lehetetlen lenne, úgy a Felek visszavonhatatlanul kötelezik magukat arra, hogy – jelen szabályozás szellemében – kiegészítő Szerződés(eke)t kötnek. Az előző bekezdésben foglalt szabályozás értelemszerűen érvényes az ÁSZF végrehajtása vagy értelmezése során esetleg felmerült szabályozási hézagokra is.
6.4. A Szerződésre mindenben a magyar jog és a magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv és annak végrehajtási rendeletei, rendelkezései az irányadóak.
6.5. A jelen ÁSZF 2015. augusztus 24-én lép hatályba.
Istvánfi Géza (az OptoKid ügyvezetője)